Herken zelf een potentiële burn-out met het document
dat wij voor je opstelden: de 10 stappen naar burn-out.
Ontvang hem nu en voorkom uitval.

VOORKOM EEN BURN- OF BORE-OUT MET HET SPORT-COACHINGSPROGRAMMA. EN ONTDEK HET GEHEIM VAN JOUW PERSOONLIJKE FLOW-RECEPT

Een leiderschap programma voor winnaars die fysiek én mentaal duurzaam in topconditie willen blijven

Heb jij het gevoel dat je de grip die je ooit had, kwijt raakt? Of mis je uitdaging in je werk en wil je iets totaal anders? Ben je daarnaast sportief aangelegd en vind je het belangrijk om zowel fysiek als mentaal in conditie te blijven? Dan biedt het SPORTprogramma de perfecte combinatie voor jou.

Speciaal voor sportieve ondernemers en leiders is samen met topsportcoaches een uniek 5-stapsprogramma ontwikkeld met mountainbiken als middel. Het programma stelt je in staat om jezelf mentaal te blijven uitdagen in combinatie met fysieke training en ontspanning.

 De natuurlijke omgeving en frisse buitenlucht in combinatie met de uitdagingen van MTB trails creëren een unieke ontwikkelcontext. Tegelijk houd je proactief het risico van stress of burn-out buiten de deur en voorkom je uitval.

De stap is gezet, toch kom je niet verder

Okay, je hebt de eerste stap gezet en besloten dat je nu echt aan je eigen ontwikkeling gaat werken, dit is jouw moment! Je bent bij een psycholoog geweest, bij de goeroes, hebt zelfs online coaching gevolgd én boeken gelezen. Maar je bent nog steeds geen stap verder

Een psycholoog

Je hebt het lef getoond om toe te geven dat je niet alles zelf kunt. Je trotseerde dat het ‘hebben’ van een psycholoog vaak nog als zwakte wordt gezien. Helaas brengt het talent van psychologen je halverwege de reis: je hebt nu haarscherp in beeld waar het allemaal aan ligt en wat je eraan kunt doen. Nu nog doen…

De goeroes

Tony Robbins, Brené Brown, Ben Tiggelaar: je moét er geweest zijn! Het zijn fenomenen: één dag met Ben of vier met Tony: het is echt uniek, de energie spat eraf!  En als je de kans hebt: grijp ‘m! Echte verandering vraagt om een duurzame aanpak: 90% van de bezoekers zakt na die 4 hyper dagen weer even vér terug …

Zelfhulp met een boek of online

De boeken en methoden die je off-/online vindt, zijn interessante en goede investeringen.  Denk aan Ikigai, Dromen Durven Doen, of Je ongekende vermogens. Online de 21 days habbit change. Hoeveel mensen ken jij die de finishlijn van het boek of de E-verandercursus halen? Is hun leven zo veranderd als zij gehoopt hadden?

Waarom werkt het dan niet?

Geloof me, je bent niet de enige die de eerste stap heeft gezet, soms herhaaldelijk, met alle nodige inzet en goede wil. Zonder blijvend resultaat of behalen van je uiteindelijke doel of droom.

Daar ligt het probleem ook niet. In de meeste coachingstrajecten mist namelijk iets essentieels.

Voorstellen

Geert Kamps (1973), getrouwd, vader van 3 kinderen. Ik ging al heel wat uitdagingen aan en mensen zien mij als succesvol. Toch heb ook ik nog altijd die stemmetjes in m’n hoofd die briljante dromen in de ijskast kunnen leggen.

Tijdens de Olympische Spelen in Beijing (2008) zag ik op tv een topsporter ‘falen’. Coaches en media toonden zich de beste stuurlui aan wal. Op dat  moment dacht ik: ‘Mental coachen kan ik écht veel beter dan zij. Maar hoe kom ik in de topsportwereld terecht? En als dat lukt, kan ik het dan wel echt? Wat als het niet lukt?’. Hoe ga je zo’n totaal onbekend avontuur aan? Vaak blijft door dat stemmetje een droom een droom. Toch liet ik mij door die eerste gedachte leiden. Op weg naar mijn nieuwe grote doel ontdekte ik, dat onbereikbaar geachte dromen realiseren, een geheim recept heeft. Een recept wat ik heb gevolgd en niet zonder resultaat. In 2012 (London) was ik onderdeel van Olympisch/Paralympisch Team NL. Goud!

Inmiddels heb ik het recept stap voor stap verfijnd en deel ik het met mijn cliënten. Dat klinkt makkelijk hè? Toch kan ik het je niet op een briefje geven: de ingrediënten liggen in jouzelf en zijn voor ieder en elke droom anders. Ik kan je wel helpen jouw eigen recept samen te stellen.

Vijf componenten in één programma

Alleen alle onderdelen samen bieden een fundament voor de toekomst

Het SPORT-coachingprogramma bestaat uit 5 componenten

  1. Stilstaan afstand nemen en overzicht krijgen
  2. Positioneren potentieel koppelen aan bewust gekozen doelen
  3. Ontdekken stretchen door Action Learning
  4. Realiseren real-life high performance teamopdracht
  5. Toetsen inslijten, verankeren en nieuwe uitdagingen kiezen

De SPORT-elementen zijn onderling met elkaar verbonden. Los hebben zij geen duurzaam effect. De vijf elementen zijn hieronder in drie groepen gezet. Zo zie je goed wat er gebeurt in een programma waar één of meerdere elementen missen:

Stilstaan en Positioneren zorgen voor inzicht en overzicht. Maar zonder de 3 andere onderdelen gebeurt er niets: er is geen actie. Wat uiteindelijk kan leiden tot een nóg hogere drempel door het uitblijven van actie.
Ontdekken en Realiseren brengen ontwikkeling en actie bij elkaar. Maar wanneer je je unieke potentieel niet helder hebt en een doel mist, vinden de ontwikkeling en actie plaats in een context die niet bij je past.
Toetsen, testen, uitproberen en vernieuwen leveren een schat aan ervaring op. En zorgen ook voor flink wat avontuur. Wanneer echter een goed fundament ontbreekt dan mist het een essentiële verbinding met wie je bent en word je niet begrepen.
Herken zelf een potentiële burn-out met het document
dat wij voor je opstelden: de 10 stappen naar burn-out.
Ontvang hem nu en voorkom uitval.

Voor wie is de methode geschikt?

Let op, dit programma is niet geschikt voor:

Het werkt alleen wanneer je:

Het SPORT-Programma

Zo krijg je overzicht

Door rust te nemen creëer je het noodzakelijke overzicht voor bewuste keuzes

Stilstaan

Heb jij écht bewust je keuzes gemaakt of kwam iets op je pad en ben je daarin meegegaan? Weet jij waar je naartoe wilt, heb je doelen voor jezelf en je organisatie gesteld en maak je 100% de keuzes om daar te komen? Heb jij kraakhelder welke ontwikkelingen jij door wilt maken?

Om overzicht te krijgen en aan jezelf werken vereist dat je uit je dagelijkse routine stapt en stil gaat staan. Het grote belang om niet alleen aan je organisatie te werken, maar ook aan jezelf wordt vandaag de dag steeds duidelijker. De belangrijkste vaardigheid in de versnellende digitale samenleving blijkt voor de komende jaren focus te zijn.

Wanneer je geen tijd vrijmaakt om écht stil te staan, dan bestaat het risico dat je aan symptoombestrijding doet. Je mist de essentie bij iedere volgende stap in je ontwikkeling. Onherroepelijk krijg je hier op een later moment de rekening van gepresenteerd.

Stilstaan betekent o.a.

Weten wat je écht wilt

Je eigen krachten kennen betekent dat je je energie zult richten op je doelen en je dromen

Positioneren

Pas als je echt weet wie je bent, waar je in gelooft en wat je wilt kun je de juiste positie in het leven innemen en al je energie op jouw dromen en doelen richten.
Weet jij het waar je aan het eind van je leven om herinnerd wil worden of wat voor jou het allerbelangrijkst in je leven is? Antwoorden op dit soort vragen leggen het fundament voor het SPORT-programma.

Gebrek aan inzicht in je talenten en valkuilen leidt tot struikelen over oude drempels. Als je niet doet waar je hart sneller van gaat kloppen, mis je de motivatie om er vól voor te gaan. Om je plek in te nemen en rechtop te gaan staan moet je jezelf kennen. Je blindspot krijg je scherp door te testen en door reflectie met andere mensen. Zij durven door te prikken op wat je valkuilen en kwetsbaarheden zijn.

Positioneren geeft antwoord op o.a.:

Tijd om in actie te komen

Leren door te doen geeft directe feedback en heeft 70% meer effect

Ontdekken

Het is tijd om in actie te komen en naar buiten te gaan. Waarom fysiek? Door Action Learning verken je met vallen en opstaan je grenzen en oefen je met nieuw gedrag. Je verbindt wat je buiten leert aan concrete doelen binnen op je werkplek.

Waarom mountainbiken?
Het vraagt om focus, veerkracht, en biedt continue uitdagingen om te overwinnen zoals heuvels, obstakels, het weer, mechanische problemen en beslissingen tussen jouw en je fietspartner. Hier ontdek je welk effect de omgeving op jou heeft en hoe jij hiermee omgaat. Je leert, oefent, stelt bij en overwint.

Wanneer je te weinig tijd neemt voor deze fase van oefenen en herhalen, zou je een (terug-)val kunnen zien als falen. Wat ertoe zou leiden dat je net voor de eindstreep afhaakt. In plaats daarvan benut je feedback en onderneem je nogmaals actie. In veel programma’s mist de tijd voor vallen en opstaan. Wat leidt tot onzekerheid. Diep van binnen twijfel je: ‘Lukt dit de volgende keer wel weer?’

Wat je ontdekt is o.a.:

Real-life uitdaging

Een competitieve setting leert je de waarde en impact van jouw verandering

Realiseren

Alles wat je tot nu toe geleerd en getraind hebt, breng je hier in de praktijk. We gaan op zoek naar de juiste fysieke en mentale uitdaging voor jou en ervaar de impact van jouw verandering. Overwin onzekerheden als: ‘Kan ik dit wel, heb ik genoeg ervaring, is het niet te technisch, ben ik de zwakste, wat nou als ik faal? Ga de uitdaging aan en laat je verrassen door de resultaten. Daar heb je in het programma veelvuldig mee geoefend. Je basishouding is nu: ‘Kom maar op!’.

Je realiseert o.a.:

Train je brein en toets jezelf

Door nieuw gedrag stap voor stap in te slijten verankert het duurzaam in je brein

Toetsen

Flow, geluk en succes zijn schitterend en tegelijk slechts tijdelijk. Het vraagt om blijven herhalen en uitbouwen van je talenten en vaardigheden. “Een winnaar worden is vaak makkelijker dan een winnaar blijven”. Wanneer je jezelf niet steeds weer prikkelt en bewust nieuwe uitdagingen kiest, zul je het plezier van je investeringen verliezen en onherroepelijk terugvallen of in een oud karrespoor terechtkomen. Nieuw gedrag moet inslijten om het duurzaam te verankeren in je brein. Het versterken van jouw neurologische paden vraagt dus om herhaling.

De essentie van toetsen is een continue proces van ijken, testen, uitproberen, onderzoeken en weer op de proef stellen. Je maakt opnieuw een sprong in je niveau en bouwt verder aan een stevig fundament voor de toekomst.

Je toets jezelf
zodat je:

Opgeven is onze grootste zwakte. Het steeds nóg een keer proberen is de meest zekere weg naar succes

Thomas Edison

Maar Geert, waarom MTB-en?

Ik hoor je denken; waarom mountainbiken? Ik snap de vraag, maar het antwoord is vrij eenvoudig:

Juist deze sport vraagt om focus, veerkracht, en biedt continue uitdagingen om te overwinnen zoals heuvels, obstakels, het weer, technische uitdagingen en beslissingen tussen jou en je fietspartner. Hier ontdek je welk effect de omgeving op jou heeft en hoe jij hiermee omgaat. Je leert, oefent, stelt bij en overwint. Op brede paden spar je rustig over je coachdoel, op een singletrack krijgen je hersenen de ruimte om er zelf mee aan de slag te gaan.

Wanneer je het programma succesvol hebt afgerond

Dan krijg je de volgende garantie

Deelnemen aan het SPORT-Coachingsprogramma

Wil jij weten of het SPORT-coachingsprogramma iets voor jou is?

Herken jij de signalen van een burn-out?

Herken jij dit? Je hebt de stevige behoefte om jezelf te bewijzen in je werk, kunt moeilijk de knop omzetten, slaapt slecht en neemt steeds minder tijd voor sporten en hobby’s. Weet jij zeker dat je niet onbewust al een aantal signalen van een beginnende of zelfs vergevorderde burn-out hebt genegeerd?

Copyright 2020 © I-Ken B.V.

All Rights Reserved © 2020

Goed dat je in actie komt, daar begint het mee!

Top! Aan de slag met de vijf stappen!
Vul hieronder je voornaam + achternaam en e-mail adres in en je ontvangt het E-Book: In vijf stappen leven & werken vanuit je unieke talent

In vijf stappen leven & werken vanuit je unieke talent

[activecampaign form=1 css=1]